Het LED-gezichtsmasker is een beautyhit in Hollywood en sinds het in Emily In Paris te zien was ook een rage onder beautylovers elders, maar wat is het en is het de aanschaf (vanaf zo'n 300 euro) waard?
Emily in Paris
Het masker ziet er reuze futuristisch uit (heb je huisdieren, dan kunnen ze ervan flippen), maar werkt gewoon zoals lichttherapie met LED.
Daarvan wordt geclaimd dat het de natuurlijke celproductie van je lichaam stimuleert, zodat je huid zich sneller verjongt. Hierdoor zouden rimpeltjes en kleine beschadigingen verminderen en ook ontstekingen, acne, eczeem, psoriasis en andere huidziekten kunnen worden aangepakt. Voordeel is dat het veel minder belastend is voor de huid dan bijvoorbeeld een peeling.
Regelmatig gebruiken
Een wondermiddel is het dan weer niet. Volgens de American Academy of Dermatology moet je het minimaal twee, drie weken 5-10 minuten per dag achter elkaar gebruiken om effect te zien. Bovendien moet je bij aanschaf goed letten op waar je het voor wilt gebruiken.
Wat wil je aanpakken?
Er zijn drie soorten licht voor verschillende resultaten: blauw licht, rood licht en bijna infrarood licht. Het blauwe licht is een antibacteriële behandeling die ervoor moet zorgen dat de olieproductie bij mensen met acne vermindert en toekomstige puistjes voorkomt, zonder de huid te irriteren. Rood licht zorgt voor hogere hydratatie van de huid, vermindert ontstekingen, roodheid en het verschijnen van poriën. Het rode licht kan ook het oliegehalte in de huid reguleren.
Het bijna infrarood licht is de meest intense vorm van LED-lichttherapie. Het LED-licht komt dan ook verder in de huid dan de andere twee kleuren golven. Deze kleurbehandeling is bedoeld om het absorptievermogen van cellen te vergroten, tekenen van ouderdom te verminderen en de elasticiteit van de huid te verbeteren. Mocht je er eentje willen kopen, dan is vooraf even goed researchen dus geen overbodige luxe.
Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in
- Getty Images