Beauty-experts zijn het er unaniem over eens: make-up is de nieuwe huidverzorging. Een typisch gevalletje van twee vliegen in één klap. Deze producten zijn de voorlopers van de trend.
Toen rond 1930 voor het eerst Technicolor-kleurenbeeld voor de filmindustrie werd geïntroduceerd – en de actrices uit het zwart-wit tijdperk ineens geconfronteerd werden met zichtbare poriën en een onregelmatige teint - haakte de Poolse visagist Max Factor daar slim op in door de, later zo befaamde, Color Harmony-poeders en Pancake-foundations te ontwikkelen.
Mobiele tijdperk met filters
Een soortgelijke ontwikkeling, geïnspireerd op nieuwe technologieën, zien we nu ook in het selfietijdperk: het (alles) vervagende filtereffect van onze mobiele telefoon wordt vertaald naar vernuftige finishes in huidmake-up, zoals primers, poeders en foundations.
Ideaal voor veertigers die nu eenmaal niet meer het huidbeeld van een twintiger hebben. Hoewel Nederlandse vrouwen, vergeleken met Franse of Italiaanse vrouwen, nog steeds geen grootverbruikers van huidmake-up blijken, is het echt eens tijd de nieuwe texturen een kans te geven.
Deze merken zijn de voorlopers
‘Make-up is the next skincare,’ aldus de beautyexperts. Zeker de rijkere anti-aging foundations van de luxere merken (Chanel, Sisley, Sensai, Shiseido, Clarins) zijn inmiddels zo compleet, dat je zelfs een dagcrème achterwege zou kunnen laten.
Dun laagje primer met filtereffect eronder – extra verhelderend, matterend, anti-roodheid of stralend makend – en je teint oogt in enkele minuten een stuk frisser en rustiger, zo niet enkele jaren jonger.
Tip: de beste filterprimers om een veertigplus-huid op te frissen, vind je onder andere bij Charlotte Tilbury, Shiseido, YSL Beauté, BECCA, Benefit en Urban Decay.
Beeld: iStock
Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in