Ze hadden zich hun start als vrije vogels vast anders voorgesteld.
Toen de hertog en hertogin van Sussex eerder dit jaar hun plannen om voor zichzelf te beginnen naar buiten brachten, leken hun kansen om financieel zelfstandig te worden nog goed. Aantrekkelijk stel, genoeg werk te vinden in het sprekerscircuit, hun plannen om geld te verdienen voor hun eigen charitatieve stichting leken destijds nog best levensvatbaar.
De coronacrisis heeft daar echter een streep door gezet. Reizen is moeilijk geworden, de economie is knarsend tot stilstand gekomen, Meghans eerste voiceover haalde de bioscoop niet omdat die gesloten was. En om heel eerlijk te zijn, zullen de meeste mensen momenteel wel andere dingen aan het hoofd hebben dan aandacht schenken aan de idealistische praatjes van een buitengewoon bevoorrecht stel.
En ze hebben meer tegenslag: niet alleen mochten ze niet langer werken onder de naam Sussex Royal, ze vergaten ook om de rechten op hun nieuwe merk online te claimen. Hierdoor zijn grappenmakers er nu met hun Archewell website-adres vandoor. Om het nog erger te maken worden mensen die naar archewellfoundation.com surfen nu doorverwezen naar het liedje ‘Golddigger’ van Kanye West. Buckingham Palace mag Meghan dan te traag en te stijf zijn geweest, de staf daar is wel secuurder in dit soort dingen dan het nieuwe flitsende managementsteam van de Sussex'jes in LA. Het is te hopen dat ze er zelf ook om kunnen grinniken, na verloop van tijd.
Vooralsnog geen inkomsten, dus. En Claire Waight Keller's contract bij Givenchy is niet verlengd, zodat Meghan haar voornaamste contactpersoon kwijt is bij het label waar ze intensief mee samenwerkte, iets wat ze ook graag in de toekomst zou willen doen. Tel daar de kosten van hun beveiliging bij op – 4,5 miljoen euro per jaar die ze nu zelf moeten betalen – en het zal al heel wat zijn als ze zichzelf kunnen bedruipen. Er lijkt echt geen sprake van dat ze op korte termijn genoeg fondsen hebben om hun filantropische ambities mee waar te maken. Weemoed naar Windsor? Wie weet…
Foto's (c) Brunopress, Getty Images
Geen nieuwe NOUVEAU meer te koop in de winkel? Geen nood, je kunt het nieuwste nummer ook los bestellen, nu tijdelijk zonder verzendkosten!