Ons koningspaar doet er alles aan om getroffen Nederlanders een hart onder de riem te steken. Vanochtend (woensdag) ging Máxima daarom twee keer op bezoek bij getroffen ondernemers.
Majesteit toog vanochtend (op zakelijk in ingetogen grijs en beige, maar wél met een van haar Chanel-baby's aan haar arm) eerst naar transportbedrijf Pieter Smit om de grote gevolgen die het coronacrisis heeft voor de transport- en logistieksector met eigen ogen te aanschouwen.
Ze kreeg een rondleiding door het bedrijf dat is gespecialiseerd in het vervoer en de op- en afbouw van podia en decors voor concerten, theaters, sport en evenementen in heel Europa. Dat zit er momenteel natuurlijk dubbelop niet in.
Máxima sprak met de eigenaar van het bedrijf, chauffeurs en planners over de gevolgen voor het bedrijf en het personeel. Ook sprak ze met vertegenwoordigers van andere transportbedrijven en de brancheorganisatie.
Na afloop van haar bezoek aan Nieuw-Vennep maakte de koningin haar opwachting in Amsterdam, waar ze als lid van het Nederlands Comité voor Ondernemerschap op bezoek ging bij het Hotel V aan het Nesplein om te praten over de impact van het virus op de hotelbranche.
Ze sprak in een gesloten pub aan het Rokin ook met zwaar getroffen horeca-ondernemers met een kleine zaak over wat de crisis precies voor hen betekent: het verlies van inkomsten terwijl de vaste lasten wel gewoon doorlopen.
Beeld: Brunopress
Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in