De streamer maakte een driedelige docuserie over de beruchte rechtszaak die de wereld in zijn grip had. Die is vanaf vandaag (16 augustus) te streamen.
In Depp v Heard zie je de hele rechtszaak aan je voorbij trekken maar wordt vooral ook gekeken naar wat er gebeurt als de feiten van de zaak in de weg worden gezeten door de publieke opinie op social media.
De docu werd gemaakt uit meer dan 200 uur live uitgezonden rechtbankbeelden, maar ook met commentaren op Twitter en TikTok. Wat was de rol van sociale media op de rechtszaak? En heeft dat de uitspraak beïnvloed?
Netflix
Amber Heard schreef in 2018 een opiniestuk voor The Washington Post over haar ervaringen met het publiekelijk uitspreken van seksueel misbruik. Ze noemde haar ex Johnny Depp niet bij naam, maar na publicatie klaagde de acteur haar aan wegens ‘niet te repareren schade’ aan zijn carrière. Hij wilde 50 miljoen dollar.
Heard kopte terug met haar eigen aanklacht en vroeg om 100 miljoen. In de rechtbank werden camera’s toegestaan en de zaak woedde zes weken fel door.
Courtesy of Netflix
Maar op deze manier zag je het allemaal nog nooit. Smullen dus.
Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in
- Courtesy of Netflix