Het Britse topmodel en stijlicoon heeft bekendgemaakt in een exclusief interview met Business of Fashion dat de roddels kloppen: zij lanceert haar eigen agentschap. Zij heeft op het social media platform Instagram al een account aangemaakt onder de naam Kate Moss Agency. Moss zelf heeft een half jaar geleden afscheid genomen van haar modellenbureau Storm Models. Dit bureau recruiteerde haar op 14-jarige leeftijd en zij heeft hier 28 jaar voor gewerkt.
De nu 42-jarige Kate Moss gaat met haar eigen agentschap niet alleen op zoek naar modellen, maar ook naar mensen die kunnen zingen, dansen of acteren. "Ik wil meer focussen op het managen van carrières, dan het lauter begeleiden van modellen. Ik wil sterren creëren," zegt Moss tegen modewebsite Business of Fashion. Mos is een van de weinige supermodellen uit de jaren ’90 die vandaag de dag nog steeds een succesvolle modellencarrière heeft. Haar agentschap kan Moss daarom omvormen van de eeuwige supermodel tot een ware zakenvrouw.
Het Instagram-account van het Kate Moss Agency heeft inmiddels al 600.000 volgers met 9 geposte foto’s. Deze plaatjes hebben al ontzettend veel betekenis. Moss toont onder andere de campagne van Adidas Gazelles gympen uit 1993, toen ze aan het begin van haar carrière stond. Op een andere foto is een editie van Dazed magazine te zien waarin het 25-jarige jublieum van Moss' carrière wordt gevierd. Ook het eerste talent dat Moss onder haar hoede neemt staat erop, namelijk mannelijk model Louis Baines. Blijft hij ook 30 jaar lang aan de top als professional in de mode-industrie?
Moss heeft door de jaren heen model gestaan voor's werelds grootste luxelabels als Burberry, Dior, Versace en Yves Saint Laurent. Samenwerken met modebedrijven doet ze ook, zo lanceerde ze collecties voor fast fashion keten Topshop. Moss is de muze van modefotograaf Mario Testino .
Bron: FashionUnited. Foto: Instagram