'Door mijn e-bike krijg ik een kickstart'
Nouveau samen met GazelleHoofdredacteur Claudia: 'Ik was altijd een stadsfiets-fietser. Dat was toch zeker het echte werk, niks je als een diva elektrisch laten ondersteunen – gewoon aan de bak. Maar sinds ik een Gazelle Chamonix mocht testen, ben ik om. Mijn actieradius werd namelijk in één klap...
Nouveau samen met Gazelle
Hoofdredacteur Claudia: 'Ik was altijd een stadsfiets-fietser. Dat was toch zeker het echte werk, niks je als een diva elektrisch laten ondersteunen – gewoon aan de bak. Maar sinds ik een Gazelle Chamonix mocht testen, ben ik om.
Mijn actieradius werd namelijk in één klap groter. Ik volgde een proefles boksen aan de andere kant van de stad, zo’n 7 kilometer verderop. Meine Gute, wat een pittige warming-up van 45 minuten trappend op de stadsfiets om er te geraken (en dan moest ik ook nog terug). Ik wilde eigenlijk al de (boks)handschoen in de ring gooien, totdat ik een week later een Gazelle Chamonix tot mijn beschikking kreeg. Plots was ik er in 25 minuten. Maar het kan nog fraaier: de Gazelle Avignon. En de motor van de Avignon is nog krachtiger, waardoor ik er – ongelogen – in 20 minuten ben.
Verder ziet deze fiets er cool uit. Zelfs mijn tienerdochter vindt dat! En heeft de biciclette een lage instap, wat voor mij als 55-jarige die de benen niet meer in haar nek kan leggen (zeker na een afmatte bokspartij), een uitkomst is. Ik wil nooit meer zonder e-bike. Sterker: ik heb mijn hele familie aangestoken. Mijn dochter leende eens mijn Chamonix en wilde daarna haar eigen exemplaar. Tot afgrijzen van mijn man die vindt dat 'hij vroeger ook gewoon tegen de wind in naar school moest fietsen'. Maar ik hoorde ook hem laatst al voorzichtig vragen of hij toch eens de Avignon mocht lenen. Er stond zo veel file, met een e-bike kon hij snel iets aan de andere kant van de stad afleveren. Vroeg of laat, vallen we toch allemaal voor dat extra zetje in de rug.
Nog even op een rij
- De Avignon C380 HMB Limited heeft een strak vormgegeven frame, waarin zoveel mogelijk kabels én de accu in zijn weggewerkt.
- Omdat de accu in het frame is weggewerkt en de fiets een middenmotor heeft, en het gewicht dus in het midden zit, fietst hij stabiel en voelt de ondersteuning natuurlijk aan.
- De Avignon heeft stevige anti-lekbanden, een zacht gelzadel, een goede vering en automatische dagrijverlichting.
- Met de traploze verstelbare stuurpen zet je je stuur zonder gereedschap schuin naar voren voor een sportievere zit.
Op je verlanglijst?
De Gazelle Avignon C380 HMB Limited is uitgebreid te testen bij een Gazelle Experience Center bij jou in de buurt. De e-bike komt in de moderne lakkleur pebble grey mat en in vele maatopties: van XS (46 cm) tot en met XXL (65 centimeter), waarbij de laatste maat nieuw is voor een fiets met lage instap. De Avignon C380 HMB Limited heeft een adviesprijs van 4.499 euro, inclusief 625 Wh accu.